Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας

 Έκπληξη μας προκαλούν οι απόψεις της κ.Κεραμέως για την αντιμετώπιση του δημογραφικού.

Η ίδια παραδέχεται ότι υπάρχει μείωση 17% στις έγραφες των μαθητών της Α Δημοτικού!!!
Πιστεύει λοιπόν (μεταξύ άλλων) πως θα λύση το δημογραφικό αν τα παιδιά παραμένουν στο σχολειό έως αργά το απόγευμα!!
Εύλογη απορία μας είναι μήπως ήταν καλύτερα να κοιμούνται και στο σχολείο!!!
Φυσικά ούτε κουβέντα για τις μετεγγραφές των παιδιών μας, ούτε κουβέντα για μοριοδότηση των τρίτεκνων εκπαιδευτικών στις προσλήψεις ή τουλάχιστον για αποσπάσεις στον τόπο τους!!!!
Αλήθεια με επιδοτήσεις θα φέρετε πίσω τους νέους επιστήμονες που έχουν ξεκινήσει την ζωή τους στο εξωτερικό??
Έλεος!!!
Παρακολουθούμε το θέμα και θα επανέλθουμε στην απίθανη Υπουργό!!
Ακολουθεί το δημοσίευμα:
------------------------------------------------------------------
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ / ΠΑΙΔΕΙΑ
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε στις βασικές πτυχές με τις αλλαγές στο νέο ολοήμερο σχολείο.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο συνέδριο για το δημογραφικό ζήτημα, όπου νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε αποκαλύψει το κυβερνητικό σχέδιο για την επέκταση του ωραρίου σε παιδικούς σταθμούς και δημοτικά σχολεία, τόνισε ότι από τον προσεχή Σεπτέμβριο προβλέπεται να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του νέου προγράμματος.
Όπως ανέφερε η κα Κεραμέως, το σχέδιο αφορά επιλεγμένα σχολεία σε όλη την επικράτεια (στο 50% των ολοήμερων σε πρώτη φάση, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα), δηλαδή όχι μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και την περιφέρεια, και η επέκταση του ωραρίου θα είναι έως τις 17:30 (από τις 16:00 που είναι σήμερα).
Συμπλήρωσε ότι κατά την παραμονή των παιδιών στο σχολείο έως τις 17:30, «θα μπορούν να διαβάζουν για την επόμενη μέρα, δηλαδή να καλύπτεται η μελέτη στο σχολεία, παράλληλα με δημιουργικές δράσεις» και «με τον τρόπο αυτό θα μένει και ποιοτικός χρόνος για την οικογένεια».
Επιπλέον, υποστήριξε ότι θα χρειαστεί να γίνουν χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Dnews.
Η κ. Κεραμέως επισήμανε, ότι τα προγράμματα βρίσκονται υπό διαμόρφωση, ενώ απώτερος στόχος είναι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου ως τις 18:00.
Χωρίς κριτήρια
Να σημειωθεί ότι η πρόσβαση στο νέο ολοήμερο σχολείο θα είναι τελείως ελεύθερη για όλους τους μαθητές, δίχως κριτήρια.
«Μιλάμε για ένα ολοήμερο σχολείο στο οποίο θα είναι ελεύθερη η πρόσβαση, χωρίς κριτήρια και να τονίσω ότι η στόχευση είναι διττή: Αφενός έχει να κάνει με αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, άρα πιο ποιοτική εκπαίδευση και γι’ αυτό και το νέο πρόγραμμα σπουδών στο ολοήμερο θα είναι σημαντικά ενισχυμένο με πολύ πιο δημιουργικές δράσεις, με έμφαση στα εικαστικά, τέχνες, στη μουσική, σε δράσεις που αρέσουν στα παιδιά. Αφετέρου είναι μια επέκταση που θα συνδράμει πάρα πολύ την οικογένεια, τους εργαζόμενους γονείς, προκειμένου ακριβώς να έρθει πιο κοντά το ωράριο του σχολείου με το ωράριο των εργαζόμενων», υπογράμμισε η υπουργός.
Στη συνέχεια επισήμανε ότι «η κυβέρνηση οριζοντίως έχει προχωρήσει σε μια μεγάλη και πολυδιάστατη δέσμη ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του δημογραφικού και πράγματι στο υπουργείο Παιδείας έχουμε προχωρήσει σε πολλές αλλαγές προκειμένου να υποστηρίξουμε την ελληνική οικογένεια και να επεκτείνουμε τις δωρεάν παροχές εκπαίδευσης».
Οι εγγραφές στην Α' Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%
Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα, η κ. Κεραμέως το χαρακτήρισε «βραδυφλεγή βόμβα», περιγράφοντας ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α' Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%. Βασικά αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το «μεταναστευτικό ισοζύγιο» με το «brain drain και το brain gain».
H υποστήριξη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού τόνισε η κ. Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν «για υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα». Για παράδειγμα, το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μεταξύ άλλων.
Επίσης, η κ. Κεραμέως, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέρθηκε σε ειδικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επιστημόνων και στην επιστροφή τους στην Ελλάδα (brain gain), όπως το κονδύλι των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του παραπάνω στόχου και τη ριζική αναδιάταξη του ΔΟΑΤΑΠ.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...